رستوران خوب در لاهیجان، طعم غذاهای گیلانی را بچشید
25 مرداد 1400
نقش پزشکان در دنیای اینترنت به چه صورت است
25 مرداد 1400

هرچه که جهان اعجاب‌انگیز اینترنت بیشتر پیشرفت می‌کند، زندگی روزمره‌ی ما نیز بیشتر به وجود آن گره می‌خورد. امروزه هر فرد عادی برای رفع بخشی از نیازهای ارتباطی، رفاهی و روزمره‌اش خواه‌ناخواه به اینترنت و فضای آنلاین وابسته است. باید بپذیریم که با تغییر شکل ارتباطات، نیازها و سرعت روزافزون جهان، نیاز به اینترنت بیشتر به یک نیاز اساسی تبدیل می‌شود. به همین دلیل هر کدام از ما با هر میزان از مشغله و هر نوع شکلی از کار، به اینترنت وابسته‌ایم و فضای آنلاین ما را برای رفتن به سوی خودش تشویق می‌کند.

چرا حضور کسب‌وکارها در فضای آنلاین ضروری است؟

امروزه فرقی نمی‌کند که شما در کجا مشغول به کار باشید. هر نوع فعالیت اقتصادی در جهان امروز نیازمند معرفی، تبلیغ و دیده شدن است و فضای آنلاین به‌عنوان مهم‌ترین رکن تبلیغات یک نیاز انکارنشدنی است؛ بنابراین اگر شما در کار خریدوفروش هستید، مالک یک شرکت یا یک کارآفرین نمونه هستید، نیاز به فضای آنلاین با تاروپود کسب‌وکار شما آمیخته است.

اگر به عنوان یک شرکت در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، دارای سایت، شبکه‌های اجتماعی و راه ارتباطی نباشید، مخاطب نمی‌تواند برای ارتباط با شما از چه راهی باید اقدام کند. هرچه در دسترس‌تر باشید، دسترسی مشتریان شما نیز بیشتر و در نتیجه فروش و اعتمادسازی شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

فراموش نکنید که در اقتصاد کسب‌وکارهای امروزی سرعت حرف اول را می‌زند و شما باید بتوانید در سریع‌ترین حالت ممکن خودتان را به مخاطب یا مشتری معرفی کنید و نظر او را به‌سوی خود جلب کنید.

مزایای حضور کسب‌وکارها در فضای آنلاین چیست؟

اگر شما برای کسب‌وکار خود فردی را به‌عنوان روابط‌عمومی استخدام کنید که با اصول ارتباطات آشنا باشد، می‌توانید شرکت خود را برای حضور در عرصه‌های اقتصادی بسیار بزرگ بیمه کنید. علاوه بر این اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما را یک روابط‌عمومی و کارشناس شبکه‌های اجتماعی ماهر برعهده بگیرد، دیگر نگرانی اینکه نتوانید به‌خوبی با مشتریانتان ارتباط بگیرید، نخواهید داشت. یک روابط‌عمومی خوب، مشتریانی راضی و مشتاق به خرید دوباره برای شما تربیت می‌کند و فاصله‌ی یک ارتباط سازنده با کسب‌وکار شما، فشار دادن چند کلید در شبکه‌های اجتماعی است.

معایب عدم حضور کسب‌وکارها در فضای آنلاین

اگر در دنیای امروز پیش از آغاز به کار خود در عرصه‌های مختلف، برنامه‌ی مشخصی برای ارتباطات و تبلیغات در نظر نداشته باشید، نباید از شکست اقتصادی خود تعجب کنید. اگر در فضای آنلاین نتوانید کسب‌وکارتان را تبلیغ و ساماندهی کنید، نه‌تنها شناخته نمی‌شوید بلکه دیگر از سود و موفقیت‌های مالی نیز خبری نیست. به عبارتی مهم نیست که کیفیت کار شما چقدر بالا باشد، قیمتتان چقدر در مقایسه با برندهای دیگر به‌صرفه باشد یا مزایایی که ارائه می‌دهید چقدر به سود مشتری باشد، تبلیغات و ضرورت حضور در فضای آنلاین پاشنه‌ی آشیل کسب‌وکار شماست و بدون آن نمی‌توانید قدم از قدم بردارید.

چگونه حضوری موفق در فضای آنلاین داشته باشیم؟

همان‌طور که گفتیم، پیش از آنکه به فکر شروع کردن کسب‌وکار خود در فضای آنلاین بیفتید، بهتر است از سالم بودن پاشنه‌آشیل کارتان یعنی حضور در فضای آنلاین و تبلیغات مطمئن شوید. شما برای موفق شدن در شناساندن خودتان به مشتریان، باید چند کار اساسی انجام دهید:

در شبکه‌های اجتماعی اکانت بسازید: در هر کدام از شبکه‌های مجازی که می‌خواهید از طریق آن‌ها با مخاطبانتان در ارتباط باشید، یک اکانت بسازید و سعی کنید نام برند یا شرکتتان را به‌خوبی در آدرس صفحه بگنجانید.

طراحی پوستر و لوگو: فراموش نکنید که برای حضوری موفق در فضای آنلاین باید به‌اصطلاح «توی چشم باشید». پس بهتر است از یک طراح گرافیک کمک بخواهید تا برای کسب‌وکار شما یک لوگوی زیبا طراحی کند که به‌عنوان نماد برند شما شناخته شود.

همچنین برای حضوری موفق در فضای آنلاین می‌توانید در پوسترهایی که آن‌ها را هم طراح گرافیک می‌تواند طراحی کند، به معرفی خدمات خود بپردازید، اعضای اصلی کسب‌وکار آنلاین خود را معرفی کنید و به‌صورت کلی یک بولتن یا معرفی‌نامه‌ی مجازی درست کنید. یادتان باشد که ضرورت حضور شما در فضای آنلاین برای این است که مردم شما را بسناسند و بتوانند به شما اعتماد کنند.

چگونه در فضای آنلاین توجه‌ها را به خود جلب کنیم؟

ممکن است در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار و فعالیت در فضای مجازی نیاز باشد کمی هزینه کنید. اما نگران نباشید؛ هر هزینه‌ای که در دوره‌ی شناساندن خود به مخاطب می‌کنید، می‌تواند بعداً به جیب برگردانید. به همین علت پسکجا پیشنهاد می‌کند که در شبکه‌های اجتماعی خود گاهی به‌وسیله‌ی برگزاری مسابقه‌ها یا سرگرمی‌هایی که به‌نوعی با کسب‌وکار شما مرتبط‌اند، مردم را در فعالیت خود شریک کنید.

شما می‌توانید برای جایزه‌ی افرادی که برنده می‌شوند، از محصولات یا خدمات کسب‌وکار خودتان استفاده کنید و برای خود یک بازی دو سر بُرد بسازید. از این طریق هم می‌توانید تبلیغ کنید و هم محصولاتتان را با کمترین هزینه به مخاطب معرفی کنید.

مطمئن باشید که اگر در فضای آنلاین بتوانید اعتماد مخاطبان و مردم را جلب کنید، آن‌ها بهترین تبلیغ‌کنندگان کسب‌وکار شما در فضای جامعه خواهند بود. پس روی آن‌ها حساب کنید، پیوسته به‌وسیله‌ی پیام‌های مکتوب یا تصویری از طریق شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها در ارتباط باشید و راه مکالمه‌ی مستقیم آن‌ها را با خود فراهم کنید. مشتری به کسب‌وکاری اعتماد می‌کند که بیش از همه صدایش را شنیده باشد.

طراحی سایت مثل یک شناسنامه

اکثر متخصصان رسانه و دیجیتال‌مارکتینگ علاوه بر تأیید اثر مثبت شبکه‌های اجتماعی بر توسعه‌ی کسب‌وکارها، پیشنهاد می‌کنند که اگر قصد دارید کسب‌وکار آنلاین خود را گسترش دهید و وارد پروژه‌های اقتصادی بزرگ‌تر شوید، از طراحی سایت غافل نباشید. چراکه یک سایت خوب درست مثل یک شناسنامه است که شما را به افراد مختلف می‌شناساند.

چرا طراحی سایت در فضای آنلاین مهم است؟

فرض کنید که یک شرکت بزرگ پس از آشنایی با تبلیغات کسب‌وکار شما در فضای آنلاین می‌خواهد شما و کسب‌وکارتان را بهتر بشناسد و در صورت لزوم با شما همکاری کند. اکثر مدیران موفق و باسابقه‌ی کسب‌وکارها وقتی می‌خواهند سایر کسب‌وکارهای آنلاین را بشناسند، اولین معیارشان بازدید از سایت برند موردنظر است.

سایت کسب‌وکار آنلاین چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

سایتی که به طراحان سایت سفارش می‌دهید باید چند شاخصه‌ی خیلی مهم داشته باشد. این سایت علاوه بر ظاهری زیبا و شکیل که باید منطبق بر طراحی شبکه‌های اجتماعی شما باشد، باید اطلاعات کامل جهت آشنایی با برند شما را به مخاطب عرضه کند و به عبارت دیگر دارای بخش «درباره ما» باشد. در این بخش شما با ارائه‌ی کلیاتی از فعالیت خود به مخاطب کمک می‌کنید شما را بشناسد.

همچنین سایت شما باید بتواند خدمات و محصولاتی را که می‌توانید ارائه دهید، در سربرگ‌های مختلف به نمایش بگذارد و مخاطب به‌راحتی بتواند درباره‌ی خدمات یا محصول موردنظرش اطلاعات کسب کند.

پسکجا فرصتی استثنایی برای حضور در فضای آنلاین باشد

با تمام توصیه‌های ما برای حضوری موفق در فضای آنلاین، اکنون می‌خواهیم شما را با خدمات پسکجا نیز آشنا کنیم. پسکجا به‌عنوان بستری آنلاین زمینه‌ی تبلیغ و شناساندن کسب‌وکار شما را در فضای آنلاین و در محیطی اشتراکی فراهم می‌کنید. مثلا اگر شما صاحب یک بوتیک باشید می‌توانید در پسکجا اطلاعات کسب‌وکار، آدرس و خدماتی را که می‌توانید به افراد ارائه کنید، ثبت کرده تا شهروندان، گردشگران و افراد مختلف به‌راحتی بتوانند شما را پیدا کنند. پسکجا با قرار دادن کسب‌وکار شما در دسته‌بندی مربوطه، بستری را فراهم می‌کند که محصولات شما تبلیغ شوند، مردم شما را بشناسند و در این فضا به خدماتی که شما به آن‌ها ارائه داده‌اید امتیاز دهند. هرچه امتیاز شما بیشتر باشد شانس بیشتری برای معرفی به افراد مختلف دارید.

پسکجا با تأکید بر ضرورت حضور کسب‌وکارها در فضای آنلاین به شما می‌آموزد که چگونه حضوری موفق در فضای آنلاین داشته باشید و مخاطبان خود را برای استفاده از خدمات و محصولاتتان مجاب کنید.

پس درنگ نکنید و به پسکجا بیاید.