چرا باید کسب و کار خود را در فضای آنلاین معرفی کنیم؟
25 مرداد 1400
چرا باید مهندسین در دنیای اینترنت حضوری پر رنگ تر داشته باشند
25 مرداد 1400

در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی باعث شده اکثر افراد یک وب‌سایت اختصاصی متناسب با حرفه خود را داشته باشند تا از این طریق خودشان و محصولات یا خدماتی را که دارند به‌طور کامل معرفی کنند. یکی از حرفه‌هایی که اخیراً به‌صورت گسترده در اینترنت فعالیت می‌کند و رقابت سنگینی میان آن‌ها وجود دارد «حرفه پزشکی» است. بر اساس تحقیقات انجام شده اکثر شهرها و روستاهای کشور به اینترنت دسترسی دارند، این امر اهمیت حضور و فعالیت پزشکان را در فضای اینترنت نشان می‌دهد.

نقش پزشکان در دنیای اینترنت

هنگامی که فردی بیمار می‌شود اولین راهی که به ذهن او خطور می‌کند جست‌وجو در اینترنت است؛ به همین علت نمی‌توان نقش حضور صنعت پزشکی و پزشکان در فضای اینترنت و دیجیتال مارکتینگ را نادیده گرفت. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده حدود ۴۰ درصد از بیماران معتقدند که اطلاعات شبکه‌های اجتماعی و اینترنت روی درمان و سلامت آن‌ها تأثیر زیادی داشته است. علاوه بر اهمیت انتشار محتواهای معتبر آموزشی در حوزه پزشکی، حضور پزشکان متخصص در این فضا و ارتباط آن‌ها با بیماران نیز اهمیت زیادی دارد. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی نقش زیادی در انتخاب پزشک، تجهیزات پزشکی یا بیمارستان‌ها داشته‌اند.

برندسازی شخصی یک تصویر خاص از شما در ذهن هر فرد به‌وجود می‌آورد. هنگامی که شما تصویر خوبی از خود نشان دهید با گذشت زمان افراد زیادی با شما آشنا می‌شوند و شما را به اطرافیان خود توصیه می‌کنند. رقابت در صنعت پزشکی زیاد است؛ از این رو طراحی یک برنامه تبلیغاتی و حضور مؤثر در فضای اینترنت برای هر پزشکی لازم است.

اهمیت طراحی سایت پزشکی

  • افراد زیادی از طریق اینترنت به دنبال شناخت بیماری‌های مختلف و شیوه درمان آن‌ها هستند. طراحی یک سایت پزشکی می‌تواند محتوای مفیدی را از این طریق منتشر کند.
  • پزشکان با داشتن چنین وب‌سایتی می‌توانند ارتباط مؤثرتری با بیماران خود داشته باشند و از این طریق سؤالات آن‌ها را پاسخ دهند.
  • هنگامی که یک فرد مطلب جذاب و معتبری را در سایت شما بخواند آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کند و از این طریق بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان شما بیشتر می‌شود.
  • انتشار مقالات پزشکی علاوه بر اینکه اطلاعات افراد را در زمینه‌های مختلف بیشتر می‌کند، رتبه سایت را ارتقا داده و معروفیت شما را بیشتر می‌کند.
  • پزشکان از این طریق می‌توانند مدارک و تخصص‌های خود را به‌طور کامل معرفی کنند و رزومه، گواهینامه یا افتخاراتی که دارند را به عموم مردم نشان دهند.

استراتژی‌های لازم برای حضور پزشکان در فضای اینترنت

در شرایط فعلی موفقیت یک پزشک ارتباط مستقیمی با حضور او در اینترنت دارد. پزشکان برای ارائه بهتر خدمات پزشکی و معرفی خود به «طراحی سایت پزشکی» احتیاج دارند. استراتژی‌های لازم برای حضور پزشکان در اینترنت عبارتند از:

  1. طراحی وب‌سایت اختصاصی
  2. بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو
  3. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  4. تولید محتوای تخصصی، کاربردی و معتبر
  5. پاسخ‌گویی به کاربران و مراجعه کنندگان سایت

کلام آخر

افزایش تعداد پزشکان، رقابت در این حوزه را بیشتر کرده است. مردم برای درمان بیماری‌هایی که دارند به دنبال یک پزشک خوب هستند و فضای اینترنت این فرصت را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد تا به‌درستی خود را معرفی کنند. طراحی وب‌سایت به پزشکان مجرب این امکان را می‌دهد که به‌آسانی بیماران خود را ویزیت کرده یا به آن‌ها وقت دهند.