نقش پزشکان در دنیای اینترنت به چه صورت است
25 مرداد 1400
دلیل اهمیت جست‌وجوی گوگل برای کسب‌وکارها
25 مرداد 1400

کم‌هزینه‌ترین و بهترین راه تبلیغاتی برای مهندسان و شرکت‌های معماری «طراحی سایت و حضور در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی» است. حضور در این فضا به مهندسان کمک می‌کند بدون هیچ‌گونه محدودیت زمانی یا مکانی کارهای خود را ارائه دهند یا سفارش‌های مختلفی را بپذیرند؛ به همین دلیل طراحی سایت معماری و مهندسی به مجریان پروژه‌های ساختمانی، فروشندگان یا تولیدکنندگان تجهیزات ساختمانی توصیه می‌شود.

اهمیت اینترنت در حوزه مهندسی

امروزه بیشتر مردم برای رفع نیازهای خود از اینترنت کمک می‌گیرند. گسترش تکنولوژی این امکان را به کسب‌وکارهای مختلف می‌دهد تا خدمات خود را به‌درستی معرفی کنند. مهندسان با طراحی سایت مهندسی می‌توانند سوابق و رزومه خود را به‌طور کامل معرفی کرده و با به‌دست‌آوردن اعتماد مشتریان پروژه‌های بیشتری را بپذیرند و از سایر رقبای خود پیشی بگیرند. صنعت ساختمان و عمران شامل مشاغل و حرفه‌های مختلفی است، ازجمله نقشه‌برداری، مهندسی عمران، مهندسی برق، معماری، تولید کنندگان و فروشندگان تأسیسات و مصالح ساختمانی. هدف اصلی از طراحی وب‌سایت در هر کسب‌وکاری «افزایش درآمد» است. در زمینه مهندسی و معماری نیز ۴ هدف اصلی برای طراحی سایت وجود دارد که عبارتند از:

  • بازاریابی اینترنتی
  • نمایش پروژه‌های شرکت و محصولات
  • پذیرش پروژه‌های ساختمانی جدید
  • فروش تجهیزات مختلف ساختمانی

اهداف ذکر شده شرکت‌ها و مهندسان را به طراحی وب‌سایت ترغیب می‌کند اما داشتن یک سایت مهندسی مستلزم به‌روزرسانی و فعالیت مستمر است. هنگامی که وب‌سایت شما رتبه بالایی داشته باشد افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند و طبیعتا مشتریان شما بیشتر می‌شوند. شاخصه اصلی اکثر سایت‌های مهندسی «معرفی و پذیرش پروژه‌های ساختمانی» است و یکی از نکاتی که در طراحی این سایت‌ها اهمیت دارد، ظاهر مدرن سایت و سئو قدرتمند آن است، این امر باعث می‌شود تا در نتایج جست‌وجوی گوگل سایت شما به کاربران زیادی معرفی شود. برای اینکه تصویر خاصی از شما و شرکتتان در ذهن مخاطب باقی بماند حتماً به برندسازی توجه کنید. برندسازی اینترنتی شما را نسبت به سایر رقبایی که دارید متمایز و خدمات شما را شاخص می‌کند. از مهم‌ترین فواید برندسازی اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان
  • افزایش اعتبار کسب‌وکار
  • افزایش درآمد

2 مزیت اصلی حضور مهندسان در دنیای اینترنت

  • مهندسان از طریق وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی فرصت کافی برای نمایش پروژه‌ها و کارهای انجام شده خود دارند. آن‌ها می‌توانند در خصوص پروژه‌های خود صحبت کنند و با استفاده از تصویر یا فیلم، توانایی‌ها و مهارت‌های خود را به‌طور  کامل نشان دهند.
  • اینترنت این امکان را برای مهندسان فراهم می‌کند که با سایر مشاغل مرتبط با حوزه خود آشنا شوند و از طریق مشارکت و انعقاد قراردادهای مختلف درآمد و اعتبارشان را افزایش دهند.

کلام آخر

با توجه به گستردگی اینترنت، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، راه‌اندازی یک پیج یا وب‌سایت مهندسی کار آسانی است. صفحه رزومه، ارتباط با ما، خدمات، نمونه کارها، اخبار یا مقالات، صفحه مخصوص پروژه‌های در حال اجرا یا اجراشده، نظر کارفرمایان مختلف نسبت به کار شما، فرم مخصوص برآورد هزینه، ویدئوها و تصاویر مربوط به پروژهای شما از مهم‌ترین بخش‌هایی است که یک سایت مهندسی باید داشته باشد.