چرا باید مهندسین در دنیای اینترنت حضوری پر رنگ تر داشته باشند
25 مرداد 1400
ایده هایی برای دکوراسیون مغازه پوشاک
22 مهر 1400

دلیل اهمیت جست‌وجوی گوگل برای کسب‌وکارها

گسترش اینترنت باعث شده افراد برای تأمین نیازهای مختلف خود مانند سفارش غذا یا خرید ملک به آن مراجعه کنند؛ از این رو امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب‌وکار حضور در صفحه اول گوگل است. Search Excellence  یا همان جست‌وجوی گوگل به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا اهداف بازاریابی خود را محقق کنند. صاحب یک کسب‌وکار برای جذب مخاطب بیشتر علاوه بر ارائه محصولات و خدمات باکیفیت باید تبلیغات درستی انجام دهد. روش‌های تبلیغاتی مختلفی مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات چاپی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ویدئو مارکتینگ یا کمپین‌های تبلیغاتی وجود دارد اما بیشتر از ۸۰ درصد کاربران نیازهای روزمره و اساسی خود را از طریق جست‌وجو در گوگل رفع می‌کنند. به همین علت حضور یک سایت در نتایج جست‌وجوی گوگل اهمیت زیادی دارد.

قابلیت دیده شدن و افزایش فروش و درآمد، دو مزیت اصلی حضور در صفحه اول گوگل است. بر اساس تحقیقات انجام شده حدود ۹۰ درصد از کاربران بعد از جست‌وجوی نیاز خود در گوگل به همان صفحه اول و حدود ۷۰ درصد آن‌ها به سه لینک اول بسنده می‌کنند. دلایلی که نشان‌دهنده اهمیت جست‌وجوی گوگل برای صنوف است عبارتند از:

  1. قرار گرفتن یک سایت در صفحه اول علاوه بر اینکه میزان بازدید و کلیک را افزایش می‌دهد از بازدید سایت‌های رقبا جلوگیری می‌کند.
  2. ورود به صفحه اول گوگل شبیه حضور یک مجموعه در پر رفت و آمدترین خیابان است. هرچقدر بازدید از سایت شما بیشتر شود میزان آگاهی از برند، تعداد مخاطب، فروش و درآمدتان بیشتر می‌شود.
  3. تولید محتوا کاربردی و باکیفیت شرط ورود شما به صفحه اول گوگل است. الگوریتم‌های گوگل محتواهای کپی، بی‌کیفیت، هرزنامه یا مشکوک را به‌آسانی شناسایی می‌کنند. هنگامی‌که یک سایت در صفحه اول قرار می‌گیرد یعنی از کیفیت بالا و اطلاعات معتبری برخوردار است.
  4. افراد قبل از خرید در خصوص محصولی که به آن احتیاج دارند تحقیق می‌کنند و گوگل نقش مؤثری در این زمینه دارد. کاربران از طریق صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل به مشخصات تماس، مکان جغرافیایی، تصاویر و توضیحات مختلفی دست می‌یابند که تعامل کاربر با مجموعه از این طریق افزایش پیدا می‌کند.

برای قرار گرفتن یک سایت در نتایج جست‌وجوی گوگل قبل از هر چیز به یک «سایت اختصاصی» احتیاج دارید و باید به‌وسیله سئو رتبه آن را ارتقا دهید. مهم‌ترین فاکتورهایی که منجر به این ارتقاء می‌شود عبارتند از:

  • سئو
  • افزایش سرعت سایت
  • حضور در شبکه‌های اجتماعی
  • افزایش بک لینک‌های قوی در سایت
  • انتشار مقالات غیرتکراری و جدید
  • انتخاب کلمه کلیدی صحیح
  • لینک سازی داخلی

کلام آخر

امروزه هوشمندی موتورهای جست‌وجو بیشتر شده و در لیست نتایج جست‌وجوی گوگل، سایت‌هایی به کاربران معرفی می‌شود که مطابق با نیاز آن‌ها است؛ به همین علت بهینه‌سازی و سئو سایت به شما کمک می‌کند در نتایج جست‌وجوی گوگل رتبه بالایی را به خود اختصاص دهید و از این طریق مشتریان بیشتری پیدا کنید. برخی از کسب‌وکارها برای حضور در نتایج جست‌وجو به جای استفاده از سئو به دنبال google adwords یا همان تبلیغات کلیکی گوگل هستند. گوگل برای چنین تبلیغاتی هزینه بالایی دریافت می‌کند و این هزینه به‌ازای هر کلیک محاسبه می‌شود اما در یک بازه زمانی کوتاه رتبه سایت شما را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد.