بهترین آرایشگاه زنانه لاهیجان
25 مرداد 1400
چرا باید کسب و کار خود را در فضای آنلاین معرفی کنیم؟
25 مرداد 1400

برای کسانی که یک بار به لاهیجان سفر کرده‌اند، تصویر شهری که در مرکزی‌ترین نقطه‌ی تفریحی‌اش کوهی سبز خودنمایی می‌کند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. لاهیجان علاوه بر طبیعت بکر و بی‌مانندش مثل تمام نقاط گیلان غذاهای خوشمزه‌‌ای نیز دارد. اگر قصد دارید به لاهیجان سفر کنید و می‌خواهید در چند رستوران خوب در لاهیجان طعم غذاهای گیلانی را بچشید، پس‌کجا به شما کمک می‌کند تا چند رستوران محلی در لاهیجان را بشناسید.

پیش از آنکه به سراغ معرفی رستوران‌های محلی در لاهیجان برویم، لازم است چند مکان مهم این شهر را که حتماً باید ببینید، به شما معرفی کنیم. موزه‌ی چای، استخر لاهیجان، تله‌کابین، مساجد تاریخی مثل مسجد چهارپادشاهان و مسجد و محله‌ی گابنه محل‌هایی است که در سفر به لاهیجان نباید دیدنشان را از دست بدهید. لاهیجان هم شهری توریستی و گردشگرپذیر است و هم شهری تاریخی و با قدمتی بسیار زیاد.

در ادامه رستوران‌های خوب لاهیجان را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بر اساس ذائقه و سلیقه‌تان رستوران محبوبتان را انتخاب کنید و خاطره‌ی خوبی از این شهر در ذهن شما ثبت شود. فراموش نکنید که بعد از هر وعده‌ی غذا در رستوران‌های لاهیجان از نوشیدن یک فنجان چای تازه‌دم و تازه‌چین غافل نشوید. چای‌های لاهیجان قطعه‌ی آخر از پازل غذاهایش هستند.

کافه‌رستوران میورا

کافه‌رستوران میورا اولین جایی است که می‌خواهیم در لاهیجان به شما معرفی کنیم. کافه‌ای که چشم‌انداز شیطان‌کوه را در برابر خود دارد، یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های لاهیجان است. این رستوران علاوه بر بخش فست‌فود، از بخش کافه‌ی بسیار جذابی نیز برخوردار است. در لاهیجان اگر به دنبال میل کردن یک قهوه‌ی باکیفیت باشید پیشنهاد بسیاری از لاهیجانی‌ها به شما کافه میورا است. در این رستوران قهوه‌های بسیار بی‌نظیری دم‌آوری می‌شود و در عین حال پیتزاها، ساندویچ‌ها و سرخ‌کردنی‌های دلپذیری هم پیش روی شماست.

رستوران مهتاب

نبش خیابان گلستان 15 رستوران سنتی مهتاب قرار دارد. رستوران مهتاب یکی دیگر از چندین رستوران خوب در لاهیجان است. در طراحی این رستوران محلی در لاهیجان تلاش شده است تا از اِلِمان‌های قدیمی استفاده شود؛ لباس پرسنل، طراحی داخلی، موسیقی و ظرف‌ها همه بر اساس یک الگوی سنتی طراحی شده‌اند. رستوران مهتاب در میان مسافران و خود لاهیجانی‌ها بسیار معروف است و به همین دلیل در بسیاری از مواقع سال شلوغ است. مسافران پیشنهاد کرده‌اند کباب‌های ترش رستوران مهتاب را که به روشی کاملاً گیلانی آماده شده‌اند، از دست ندهید.

رستوران مهتاب می‌تواند محل بسیار خوبی برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌های خانوادگی باشد و فضای بسیار بزرگ آن در شرایط فعلی که ممکن است شیوع ویروس کرونا ما را تهدید کند، امکان حفظ فاصله‌ی فیزیکی و تهویه‌ی لازم را فراهم می‌کند. این رستوران خوب در لاهیجان ممکن است کمی نسبت به سایر رستوران‌ها قیمت بالاتری داشته باشد اما به امتحان این فضا می‌ارزد.

رستوران شاندیز

بالاتر از میدان انتظام لاهیجان و ابتدای خیابان حاجی‌آباد رستوران دیگری قرار دارد که مشتریانش از کیفیت غذای آن تعریف کرده‌اند. این رستوران در لاهیجان که با چوب طراحی شده است فضایی دراماتیک و جالب دارد. در کنار غذاهای خوب، قیمت مناسب و مخلفات اصیل گیلانی، بسیاری شیفته‌ی سینی چای این رستوران هستند. بعد از یک ناهار یا شام دلچسب، خوردن یک فنجان چای تازه‌دم لاهیجان که برگ‌هایش به‌تازگی از باغ‌های چای چیده شده، می‌تواند خستگی را از تن شما در کند.

رستوران زیبا

اگر اهل مطالعه و تاریخ هستید و عادت دارید در سفرهایتان علاوه بر سیاحت، در تاریخ و فرهنگ مردم یک منطقه نیز دقیق شوید، رستوران زیبا که یکی دیگر از چند رستوران محلی در لاهیجان است، یک پکیج کامل برای شما محسوب می‌شود. این رستوران در بلوار امام رضا و روبه‌روی استخر قرار دارد. اگر برای صرف وعده‌ی ناهار یا شام به این رستوران خوب در لاهیجان بروید می‌توانید تاریخ لاهیجان را در دیوارهای آن ملاحظه کنید. عکس‌های قدیمی لاهیجان به همراه برخی از اسناد و تصاویر به‌جامانده از گذشته‌ی این شهر، زینت‌بخش این رستوران محلی در لاهیجان هستند. شما در این رستوران می‌توانید صنایع‌دستی استان گیلان و وسایل مختلفی که با حصیر بافته می‌شوند را ببینید و لذت ببرید. پیشنهاد ما این است ماهی‌های تازه‌ی دریای چمخاله را در این رستوران از دست ندهید و با خوردن یک پلوماهی مرغوب، طعم خزر را در ذائقه‌ی خود ماندگار کنید. رستوران زیبا بیش از یک دهه است که در لاهیجان فعالیت می‌کند و از چندین رستوران خوب در لاهیجان است.

رستوران داریوش

همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم، لاهیجان فقط شما را مهمان غذاهای خوشمزه‌اش نمی‌کند، بلکه سفره‌ای برابر شما پهن می‌کند که هم از غذاهای متنوعش لذت ببرید، هم از شهر بی‌نظیرش و هم از مردم خونگرمش. اگر پس از صرف چند وعده غذای سنتی در داخل شهر هوس خوردن یک غذای محلی در بیرون از شهر به سرتان زد، از لاهیجان بیرون بزنید؛ در کمربندی لاهیجان و در روبه‌روی ترمینال این شهر، رستوران داریوش انتخابی مناسب برای شماست. این رستوران محلی در لاهیجان فضایی بسیار خودمانی‌تر دارد، اجزا و فضای آن صمیمی‌تر است و می‌توان به‌خوبی فرهنگ بومی منطقه و مهمان‌نوازی ساکنانش را به تماشا نشست. رفتار محترمانه‌ی پرسنل زبانزد مشتریان مختلف است. لازم است بدانید که رستوران داریوش در سه روز آخر هفته موسیقی زنده پخش می‌کند و می‌توانید از صرف یک وعده غذا به همراه شنیدن موسیقی لذت ببرید.

تجربه‌ای که در رستوران داریوش خواهید داشت احتمالاً با تمام تجربه‌های قبلی‌تان تفاوت خواهد کرد؛ معماری و دکوراسیون منحصربه‌فرد آن شما را شیفته‌ی این مکان می‌کند. اگر همیشه خوردن کباب و گوشت و جوجه را ترجیح داده‌اید، ما پیشنهاد می‌کنیم در این رستوران غذاهایی مثل میرزاقاسمی، باقالی قاتاق و ترش‌تره را امتحان کنید. برخی از مشتریان تجربه‌ی خود را از رستوران داریوش بسیار دلپذیر خوانده‌اند. ممکن است وقتی که به رستوران داریوش وارد می‌شوید احساس کنید با رستورانی گران طرف هستید، اما نگران نباشید قیمت‌ها در ستوران داریوش بسیار منصفانه است.

رستوران وحید

یکی دیگر از رستوران‌های برتر لاهیجان، رستوران تخت‌جمشید است. این رستوران در بلوار امام رضا و نبش گلستان چهارم قرار دارد. در سایت این رستوران و در بخش معرفی‌نامه یک اطلاعات جالب وجود دارد؛ این رستوران بیش از 16 سال است که در لاهیجان فعالیت می‌کند و در ابتدا با دو پرسنل و در مکانی به وسعت 50 مترمربع احداث شده است اما اکنون بیش از 50 پرسنل دارد و در یک متراژ 300 متری اداره می‌شود. این رستوران در سال 94 در میان ده رستوران برتر کشور قرار گرفته است و بسیاری از مشتریان از کیفیت آن تعریف می‌کنند. مشتریان و مسافران این رستوران را به‌عنوان یک رستوران محلی خوب در لاهیجان می‌شناسند و کباب‌هایش زبانزد همه است. این رستوران برای مشتریان ویژه‌اش کارت عضویت صادر می‌کند و برای کسانی که دائماً در رستوران وحید غذا میل کنند، تسهیلاتی در نظر گرفته است.

رستوران سیمرغ

در خیابان شیخ زاهد گیلانی و در حاشیه‌ی استخر لاهیجان رستورانی چندطبقه و مشرف به استخر وجود دارد که می‌تواند تجربه‌ی منحصربه‌فردی برای صرف یک وعده غذا را برایتان به ارمغان بیاورد. شما در رستوران سیمرغ می‌توانید فضای باز یا فضای سالن این رستوران را برای صرف غذا انتخاب کنید. سیمرغ نیز یکی از چند رستوران خوب در لاهیجان است.

پیشنهاد ما این است که اگر هوا سرد یا بارانی نبود، حتماً فضای باز رستوران سیمرغ را امتحان کنید. خوردن یک کباب لذیذ یا یک پرس میرزاقاسمی خوش‌عطر وقتی که بوی رطوبت لاهیجان و عطر چایزارهای اطراف با هم ترکیب شوند، لاهیجان را مثل یک خاطره‌ی خوب در ذهنتان ابدی می‌کند و رستوران سیمرغ را به‌عنوان یک رستوران خوب در لاهیجان در خاطرتان ثبت خواهد کرد. اگر به دنبال این هستید که با همسر یا دوستتان خاطره‌ی ماندگاری بسازید، او را به رستوران سیمرغ دعوت کنید و از خوردن یک وعده غذا با او لذت ببرید.

این رستوران علاوه بر آنکه غذاهای سنتی و گیلانی سرو می‌کند، می‌تواند یک منوی خوب فست‌فود هم به شما پیشنهاد دهد؛ بنابراین اگر قرار است به‌صورت جمعی به رستوران سیمرغ بروید، نگران سلایق مختلف همراهانتان نباشید. در آن جا غذای مناسب برای همه پیدا می‌شود.

در شرایط فعلی و با وجود خطر کرونا، پس‌کجا به شما پیشنهاد می‌کند اگر قصد برگزاری مهمانی یا تولد دارید، مراسمتان را در فضای روباز رستوران سیمرغ برگزار کنید، چراکه این رستوران علاوه بر سایر ویژگی‌هایی که گفتیم، قیمت مناسبی هم دارد و نمی‌گذارد استرس ویروس کرونا جمع‌های گرم شما را سرد کند. به‌صورت کلی رستوران سیمرغ یک رستوران خوب در لاهیجان است و بسیاری از گردشگران این رستوران خوب در لاهیجان را توصیه کرده‌اند.

 رستوران خانه‌ی کنتاکی پلاس

اگر اهل خوردن غذاهای سنتی و غذاهای گیلانی نیستید و ترجیح می‌دهید بعد از گشت‌وگذاری در لاهیجان، یک فست‌فود باکیفیت پیدا کنید، خانه‌ی کنتاکی پلاس گزینه‌ی مناسبی است. این رستوران به دلیل آنکه در مرکز شهر و روبه‌روی استخر لاهیجان قرار دارد دسترسی بسیار آسانی دارد.

شما می‌توانید در این رستوران ساندویچ‌های متنوعی سفارش دهید که بنا به سلیقه‌تان چاشنی‌های دلپذیری هم به آن اضافه خواهد شد. پیتزاهای بزرگ و کوچک، با خمیر بسیار نرم و پنیر تازه حسابی حال شما را جا خواهد آورد.

به‌عنوان پیش‌غذا نیز می‌توانید روی سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌های خانه‌ی کنتاکی پلاس حساب ویژه‌ای باز کنید از یک وعده‌ی غذایی مرغوب در کنار خانواده یا دوستانتان لذت ببرید.