بهترین آرایشگاه زنانه لاهیجان
25 مرداد 1400

شما چه صاحب یک آرایشگاه کوچک باشید چه یک سالن زیبایی بزرگ، حتما باید اهمیت بازاریابی آرایشگاه را برای توسعه‌ی کارتان به‌خوبی بدانید. به یاد داشته باشید شما به عنوان یک آرایشگر که با زیبایی سر و کار دارید و عنوان شغلتان هم با زیبایی گره خورده است، باید محیطی آرام، زیبا و راحت را برای مشتریان خود فراهم کنید تا بازاریابی سالن زیبایی شما موثر واقع شود. پس‌کجا در این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید به خوبی کارتان را مدیریت کنید و آن را گسترش دهید.

کارتان را در فضای مجازی تبلیغ کنید

اگر کار در سالن زیبایی را به تازگی شروع کرده‌اید بهتر است علاوه بر تبلیغات دهان به دهان مشتریانتان، به فکر تولید محتوای باکیفیت و بازاریابی آرایشگاه زنانه در فضای مجازی نیز باشید. برای این کار می‌توانید با راه انداختن یک صفحه‌ی اینستاگرام نمونه‌هایی از خدماتی را که می‌توانید ارائه کنید، به نمایش بگذارید. برای پست‌های اینستاگرم حتما از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید و در توضیحات یا کپشن پست هم تمام چیزهایی که مشتری باید بداند را بنویسید. این یکی از ساده‌ترین روش‌های بازاریابی آرایشگاه زنانه است.

محتوای باکیفیت، دقیق و کامل به مشتریان شما حس رضایت و امنیت می‌دهد چرا که می‌توانند همه‌ی خدمات شما را ببینید و بعد برای انتخاب تصمیم بگیرند. این هم قدم بعدی در بازاریابی سالن زیبایی شما است.

علاوه بر این سعی کنید برای عکس‌هایی که از آرایشگاه زنانه خود می‌گیرید یک کاور زیبا طراحی کنید. برنامه‌هایی مثل این‌شات به شما کمک می‌کنند تا عکس‌هایی زیبا، هم‌اندازه و باکیفیت را برای پست کردن در اینستاگرام آماده کنید.

علاوه بر این دقت کنید که اگر خود یا یکی از اطرافیانتان مدیریت شبکه‌های اجتماعی را در دست بگیرد، بازخورد بسیار بهتری دریافت خواهید کرد. یک سالن زیبایی که در فضای مجازی فعال است و اطلاعات خوبی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد و علاوه بر همه‌ی این‌ها در کمترین زمان ممکن به سوالات مشتریان پاسخ می‌دهد، بسیار راحت‌تر می‌تواند اعتماد مشتریانش را جلب کند. فراموش نکنید که کار شما، کاری حیاتی است چراکه مشتریان شما زمانی به سالن شما مراجعه می‌کنند که قرار است در یک مهمانی یا جشن مهم شرکت کنند و به همین دلیل سرعت شما، تعهد شما و کیفیت کار شما در بازاریابی سالن زیبایی می‌تواند بر مهمانی یا جشن مشتری اثر بگذارد.

فقط یک سالن زیبایی نباشید

تصور کنید که وقتی سالن شما بسیار شلوغ است و افراد بسیاری در نوبت هستند تا کارشان انجام شود، چقدر انتظار می‌تواند حوصله سربر باشد. اگر شما بتوانید در روزهای گرم تابستان از مشتریانتان با یک منوی محدود خودمانی پذیرایی کنید و چند نوشیدنی خنک برای آن‌ها تدارک ببینید، با ابتکار خود حسابی کلافگی آن‌ها را از گرمای تابستان رفع می‌کنید. این ایده حتی می‌تواند در زمستان هم یک ایده‌ی بسیار خوب و کاربردی باشد؛ مشتریان شما اگر بتوانند در روزهای سرد زمستان یک فنجان چای یا یک شات قهوه‌ی داغ در سالن شما میل کنند، در سالن شما احساس راحتی بیشتری خواهد کرد. این هم یک راه طلایی برای کسب اعتماد مشتری و بازاریابی سالن زیبایی شماست.

این شکل از بازاریابی برای آرایشگاه زنانه هزینه‌ی  زیادی روی دست شما نمی‌گذارد اما داشتن یک کافه‌ی کوچک با منویی محدود در یک آرایشگاه ایده‌ای است که می‌تواند هر مشتری را از هر کجای شهر به سالن شما بکشاند.

همچنین از قدیم رسم بوده که در سالن‌های زیبایی و مطب پزشکان روزنامه یا مجله می‌گذاشتند تا کسانی که منتظرند، بخوانند و حوصله‌شان سر نرود. اما شما سعی کنید خلاق‌تر باشید و فقط چند مجله‌ی رندوم برای خواندن انتخاب نکنید. مشتریان شما می‌توانند از اقشار مختلف و با روحیات و علایق متنوعی باشند بنابراین پس‌کجا به شما پیشنهاد می‌کند تا یک کتابخانه‌ی کوچک با کتاب‌های مختلف تهیه کنید تا همه‌ی مشتریانتان بتوانند از وقت مرده‌ی خود در آرایشگاه زنانه و در زمان انتظار کشیدن به خوبی استفاده کنند.

به دیزاین سالن زیبایی بی‌توجه نباشید

شما به جای آنکه هزینه‌ی بسیار زیادی صرف دیزاین و بازاریابی سالن زیبایی کنید و وسایلی بخرید که فقط تجملی هستند، می‌توانید از یک طرح یا معمار کاربلد کمک بخواهید تا سالن شما را طوری طراحی کند که علاوه بر زیبایی، کاربردی هم باشد.

داشتن تم رنگی و هماهنگی میان صندلی‌ها، دیوار و ابزار می‌تواند بسیار مورد توجه مشتریانتان قرار بگیرد. علاوه بر این تهیه کردن چند نوع آینده‌ی مختلف اعم از قدی، کشیده، محدب و مقعر که می‌تواند هم استفاده‌ی گوناگونی داشته باشد و هم به زیبایی سالن کمک کند، انتخاب جالبی است.

از موسیقی و اهمیت آن غافل نباشید

وقتی که درحال تهیه کردن یک سیستم صوتی مناسب برای سالن خود هستید، توجه داشته باشید که انتخاب موسیقی خیلی مهم است. چرا که در صورت نامناسب بودن می‌تواند به کلافگی مشتریان شما دامن بزند و آن‌ها را دچار استرس کند. بنابراین پیشنهاد پس‌کجا این است که مجموعه‌ای از موسیقی‌های بی‌کلام آرام تهیه کنید و به صورت پیوسته در سالن پخش کنید. این شکل از بازاریابی برای آرایشگاه زنانه به شما کمک می‌کند تا کم‌کم روحیات مراجعانتان را بفهمید.

از آن‌ جا که افراد سلیقه‌های موسیقیایی بسیار متنوعی دارند شما نمی‌توانید موسیقی موردپسند همه را پخش کنید. پس بهتر است از موسیقی به عنوان یک مکمل خیلی خوب برای آرامش فضا استفاده کنید. همانطور که در بالا نیز گفتیم، موسقی بی‌کلام می‌تواند همان چیزی باشد که آرامش را به سالن شما می‌آورد.

مثل یک پزشک باشید

همانطور که یک پزشک اگر خودش توصیه‌های پزشکی را رعایت نکند نمی‌تواند برای بیمارانش نسخه تجویز کند و آن‌ها را به یک سبک زندگی ترغیب کند، شما هم به عنوان یک آرایشگر یا صاحب سالن زیبایی باید ابتدا خودتان آراسته، مرتب و منظم باشید و سپس به فکر بازاریابی سالن زیبایی بیفتید. بی شک مشتریانتان از شما الگو خواهند گرفت و اجرا کردن بسیاری از مدل‌های روز روی مو یا صورت خودتان می‌تواند خیال آن‌ها را از کیفیت کار راحت کند.

اگر به عنوان مدیر سالن زیبایی زنانه با چند نفر دیگر نیز همکاری می‌کنید، توجه داشته باشید که آراستگی آن‌ها و همچنین خوش‌اخلاقی و وظیفه‌شناسی همکارانتان هم فاکتور مهمی برای تثبیت برند شما در بازاریابی آرایشگاه زنانه است. هرچه تیم شما مسئولیت‌پذیرتر باشد بیشتر می‌تواند اعتماد مشتریان را به دست آورد و به دنبال آن به سود بیشتری نیز برسد.

تبلیغات شهری را از یاد نبرید

هرچه کار شما بیشتر گسترش پیدا کند و مشتریان بیشتری به دست آورید، نیاز به تبلیغات نیز در کسب و کار شما افزایش پیدا می‌کند. تبلیغات به شما کمک می‌کند تا در ذهن مشتریانتان ثبت شوید. فراموش نکنید که بدون تبلیغات، موفق‌ترین برندها هم در بازاریابی سالن زیبایی شکست می‌خورند. بنابراین اگر پس از تبلیغات در فضای مجازی، کمی اوضاع مالی‌تان بهتر شد و توانستید پول بیشتری برای تبلیغات خرج کنید، تبلیغات در شهر را فراموش نکنید. بیلبوردهای کوچک و بزرگ، تابلوهای روی اتوبوس‌های شهری و تراکت‌هایی که در کسب‌وکارهای مشابه مانند آتلیه‌ها پخش می‌کنید می‌تواند درصدی از مشتریانتان را از این راه به سالن زیبایی شما بکشاند.

تخفیف‌های هدفمند در نظر بگیرید

در بسیاری از مناسبت‌های سال می‌توانید به بهانه‌های مختلف تخفیف‌هایی در نظر بگیرید. این کار ممکن است به نظر مهم نیاید اما مشتریان شما وقتی حتی درصدی کمتر هزینه‌ی خدمات را می‌پردازند برای دوباره آمدن به سالن زیبایی شما تشویق می‌شوند و بازاریابی موثر به عنوان بازاریابی سالن زیبایی را در کار شما موفق کند.

از چند ترفند مختلف برای تخفیف دادن استفاده کنید:

* روز تولد افراد: به مناسبت روز تولد مشتریانتان یک تخفیف قابل توجه در نظر بگیرید. با این ترفند شما در همه‌ی روزهای سال مشتریان ثابتی خواهید داشت که برای بهره‌مندی از این تخفیف‌ها شما را برای مراسم روز تولدشان انتخاب می‌کنند. این نوع از بازاریابی سالن زیبایی را شاید بتوان بازاریابی همدلانه نیز نامید.

* روز جهانی زنان: هر ساله و همزمان با روز جهانی زنان یک تخفیف در نظر بگیرید. این موضوع علاوه بر آنکه مشتریان شما را افزایش می‌دهد باعث می‌شود که مشتریان شما با جنسیت خود نیز درگیر شوند و با حقوق خود در جامعه آشنا شوند.

* سالگرد ازدواج یا آشنایی: این امکان را برای زوج‌ها فراهم کنید تا به مناسبت سالروز آشنایی‌شان بتوانند از شما تخفیف دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند پس از حضور در سالن شما خود را برای جشن آشنایی‌شان آماده کنند. در این زمینه می‌توانید با آرایشگاه‌های مردانه نیز هماهنگ کنید تا آن‌ها نیز تکمیل‌کننده‌ی خدمات شما به زوج‌ها باشند.