بهترین هتل های لاهیجان را بهتر بشناسید
16 آبان 1400
برای جذب مشتری در آرایشگاه چه کارهایی میتوان انجام داد؟
16 آبان 1400

اگر به تازگی یک بوتیک مردانه، زنانه یا بچگانه را به امید کسب درآمدی خوب راه انداخته‌اید اما از درآمد خود راضی نیستید، با پسکجا همراه باشید تا روش‌های کاربردی بازاریابی بوتیک را به شما آموزش دهد.

بازاریابی فروش پوشاک

امروزه دیگر نمی‌توان مثل فروشندگان قدیمی به گذر زمان دل بست و نهایتاً با چاپ چندصد کارت ویزیت به شناخته شدن در میان مشتری‌ها امید داشت. بازار امروز، بازار رقابت و خلاقیت است و شما اگر بخواهید در این مسابقه پیروز شوید، باید بدانید چگونه بازاریابی کنید تا مشتریان جذب شما شوند.

بازاریابی اینترنتی فروش لباس

  • همان‌طور که می‌دانید دیگر دوره‌ی روش‌های قدیمی تبلیغات تمام شده است؛ بنابراین شما نمی‌توانید تنها به چاپ کارت ویزیت و بنرهای تبلیغاتی برای جذب مشتری اکتفا کنید. در ادامه چند نکته‌ی مهم در بازاریابی پوشاک و بازاریابی اینترنتی پوشاک را ذکر می‌کنیم:
  • برای مشتریانتان داستان بنویسید: شاید اولین قدم برای بازاریابی موفق یک بوتیک یا لباس‌فروشی این باشد که در شبکه‌های اجتماعی ارتباط دوطرفه‌ای با مشتریان خود برقرار کنید و بازاریابی اینترنتی پوشاک را به نحو احسن انجام دهد. شما می‌توانید در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، وقتی که می‌خواهید محصولی را به آن‌ها معرفی کنید، داستان استفاده از آن را نیز برایشان پیشگویی کنید. برای مثال بنویسید: «اگر قرار است در جشن تولد دوستتان شرکت کنید و می‌خواهید به‌عنوان صمیمی‌ترین دوستش حسابی بدرخشید، ما این پیراهن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.» این داستان نوشتن باعث می‌شود مخاطب شما بداند که شما می‌توانید در انتخاب یک لباس مناسب برای جشن‌ها و برنامه‌های مختلف کمکش کنید.

  • عکس‌های باکیفیت از محصولاتتان بگیرید: سعی کنید برای بازاریابی اینترنتی محصولاتتان، قراردادی با یک عکاس تبلیغاتی امضا کنید. فراموش نکنید که حتی اگر مجبور باشید هزینه‌ی قابل‌توجهی برای استخدام عکاس بپردازید، پول آن دوباره توی جیب خودتان برمی‌گردد. چراکه عکس‌های باکیفیت مهمترین عامل برای جذب مشتریان مجازی به فروشگاه شما و موفقیت در بازاریابی پوشاک است. عکس‌های باکیفیت را در زمینه‌ای مناسب در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنید و همه‌ی توضیحات لازم پیرامون آن محصول را در کپشن مطلب درج کنید.
  • درج قیمت و تخفیف: بگذارید مخاطب زمانی که از پیج کاری شما دیدن می‌کند، تکلیفش را بداند. به این معنی که اعلام قیمت را به دایرکت ارجاع ندهید. این کار سبب می‌شود بخش زیادی از مشتریان شما برای کسب اطلاعات و اقدام به خرید محصول مردد شوند. چون می‌ترسند اگر قیمت محصول بالا باشد از پس خرید آن برنیایند؛ بنابراین قیمت‌ها را ساده و شفاف بنویسید. اگر در مناسبت‌های خاصی قصد دارید به مشتریانتان تسهیلاتی اعطا کنید، تخفیف‌های موردنظر را زیر قیمت محصول بنویسید تا مخاطب به خرید مجاب شود. این کار باعث اعتماد مشتریان به بازاریابی اینترنتی فروشگاه لباس شما می‌شود.
  • سِت‌بندی کنید: شما به‌عنوان یک متخصص مدلینگ و کسی که در زمینه‌ی پوشاک فعالیت می‌کند باید بتوانید با کنار هم قرار دادن لباس‌های مختلف، یک تیپ منحصربه‌فرد و سِت را به مشتریانتان پیشنهاد کنید؛ بنابراین حداقل هفته‌ای یک تا دو سِت مردانه و همین تعداد سِت زنانه را به مشتریان خود پیشنهاد دهید. این‌گونه می‌توانید میزان فروش خود را چند برابر کنید و به‌اصطلاح با یک تیر چند نشان بزنید؛ فراموش نکنید که شما یک سِت لباس می‌فروشید که می‌تواند شامل یک پیراهن، یک شلوار، یک جفت کفش و برای مثال یک ساعت مچی باشد.
  • از مدل استفاده کنید: به‌طور معمول تمام فروشگاه‌ها در هر فصل چندین مدل بسیار برجسته از لباس‌هایشان را حسابی تبلیغ می‌کنند. اگر شما هم به فکر تبلیغ کردن لباس‌های برتر فصل هستید، سعی کنید این بار آن‌ها را در تن یک مدل یا مانکن به مشتریان نشان دهید. این کار باعث می‌شود مشتری برای خرید محصول یک گام جلوتر بیاید و دیگر دغدغه‌ی خوش‌حالت بودن لباس را نداشته باشد.

محدوده‌ی سنی مخاطبانتان را مشخص کنید

یکی دیگر از مجموعه عواملی که به شما کمک می‌کند تا به‌خوبی با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید در بازاریابی اینترنتی موفق شوید، شناخت آن‌ها، محدوده‌ی سنی‌شان و به‌صورت کلی جامعه‌ی هدفتان است. اگر مخاطبان شما از بین جوانان هستند باید بدانید که تمایل بیشتر آن‌ها به سمت لباس‌هایی است که بیشتر جنبه‌ی اسپورت و کمتر جنبه‌ی کلاسیک دارند؛ بنابراین شما باید بتوانید برای آن‌ها مجموعه‌ای از لباس‌های زیبا را با قیمتی مناسب فراهم کنید. آن‌ها اگر بدانند که شما همیشه به سلیقه‌ی آن‌ها جواب می‌دهند و می‌توانند روی انتخاب‌های شما حساب باز کنند، هر بار که بخواهند لباس بخرند سری به شما خواهند زد.

تِم کارتان را مشخص کنید

بعضی مواقع یونیک بودن شما یک امتیاز است. به این معنی که اگر شما فقط در عرضه‌ی لباس‌های اسپرت و جوان‌پسند کار می‌کنید، دیگر نباید به سراغ لباس‌های کلاسیک بروید. مانور دادن شما روی تیپ‌های مختلف می‌تواند مخاطبتان را سردرگم کند. بنابراین اگر قرار است علایق جوان‌ها را راضی کنید، روی فروش محصولات اسپورت روز دنیا و منطبق بر آخرین مدهای روز پیش بروید و اگر هم مخاطب هدف شما افراد میان‌سال هستند، تمرکزتان را بر روی عرضه‌ی لباس‌های باپرستیژ، رسمی و به‌اصطلاح اتوخورده قرار دهید.

نگران کم شدن مشتری نباشید، اگر حوزه‌ی کاری‌تان مشخص باشد خریداران مختلف راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و علاوه بر آن می‌توانند انتخاب‌های بیشتری در فروشگاه شما داشته باشند.

امکان خرید اینترنتی و تلفنی را مهیا کنید

با شیوع ویروس کرونا و البته افزایش سرعت زندگی اکنون افراد ترجیح می‌دهند خریدهایشان را اینترنتی و تلفنی انجام دهند و بی‌دلیل بیرون نیایند؛ بنابراین اگر شما امکان خرید اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی و سفارش تلفنی را مهیا کنید، احتمالاً افراد بسیار از فروشگاه شما استقبال می‌کنند. به‌خصوص اگر فاصله‌شان از مغازه‌ی شما دور باشد نتوانند حضوری مراجعه کنند.

رایگان پست کنید

اگر مشتری‌های شما از راه دور سفارش لباس می‌دهند سعی کنید هزینه‌ی پست را به‌عنوان یک تسهیلات در نظر بگیرید و رایگان ارسال کنید. پرداخت کردن هزینه‌ی پست که معمولاً هزینه‌ی زیادی هم نیست چندان ضربه‌ای به جیب شما نمی‌زند اما باعث می‌شود مشتریان برای خرید از شما ترغیب شوند.

کف و سقف قیمت تعیین کنید

می‌توانید یک شرط هم برای ارسال پستی بگذارید و مثلاً به خریدهای بالای پانصد هزار تومان تسهیلات پست رایگان اختصاص دهید.

با پست‌های خصوصی قرارداد ببندید

توجه داشته باشید که اگر بتوانید در بازاریابی اینترنتی پوشاک موفق باشید و میزان فروش اینترنتی شما در کنار فروش حضوری افزایش پیدا کند، می‌توانید با پست‌های خصوصی قرارداد ببندید تا در ازای حجم بالای سفارش‌های ارسالی، هزینه‌ی ارسال را برای شما پایین‌تر در نظر بگیرند.

خوش‌برخورد و باحوصله باشید

چه در فضای مجازی و بازاریابی اینترنتی پوشاک و چه در مغازه و بازاریابی پوشاک در محل کسبتان خوش‌برخورد و باحوصله باشید. مشتری را راهنمایی کنید، بگذارید احساس کند فقط او را به‌عنوان یک خریدار در نظر نمی‌گیرید. شما در ابتدا برای او یک مشاور مدلینگ هستید و او باید بتواند به شما اعتماد کند و با کمک شما محصول موردعلاقه‌اش را بخرد. این ترفند به جذب مشتری در لباس‌فروشی شما کمک می‌کند.

کسب‌وکارتان را در پسکجا ثبت کنید

در آخر هم باید بدانید که می‌توانید در بستر پسکجا مغازه‌ی لباس‌فروشی و بوتیکتان را به همشهریانتان معرفی کنید و علاوه بر بازاریابی اینترنتی پوشاک در شبکه‌های اجتماعی، از پسکجا نیز کمک بگیرید. پسکجا مغازه‌ی شما را به تمام شهروندانی که می‌خواهند در محدوده‌ی مغازه‌ی شما لباس بخرند، معرفی می‌کند و برای شما بازاریابی اینترنتی پوشاک را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. پس درنگ نکنید و به پسکجا بیایید.

آدرس و مشخصات بوتیکتان را در پسکجا ثبت کنید، خدماتی که می‌توانید ارائه دهید را درج کنید و به مخاطبانتان این امکان را بدهید تا مغازه‌ی شما را از لحاظ کیفیت و قیمت با سایر فروشگاه‌های هم‌رده مقایسه و انتخاب کنند. پسکجا روشی بسیار کاربردی برای جذب مشتری در لباس‌فروشی است و می‌تواند هم در بازاریابی اینترنتی پوشاک و هم در بازاریابی پوشاک برای جذب مشتری حضوری گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.